DISNEY!!!!!

29 juli 2022 - Anaheim, California, Verenigde Staten

Vandaag was het eindelijk zover, naar Disney California. We hadden de wekker vroeg gezet, zodat we rond 8 uur het park in konden. We hadden op verschillende sites gelezen dat wanneer je een disney liedje zou zingen bij de poort vande parkeerplaats, je gratis kon parkeren. Nou dit wilde we wel proberen voor 30 dollar. Dus wij mooi 'laat het los' van Frozen zingen, maar helaas ik denk dat onze zangkunsten niet goed genoeg waren 🤪🤣🤪🤣. Met een bus werden we vanaf de parkeerplaats naar de ingang gebracht. Moet wel zeggen dat de entree veeeeel minder spectaculair was dan in Orlando, maarja. We zijn als eerste het Adventure park ingegaan. Daar direct de tower gedaan, wat blijft dat geweldig. Later nog een aantal andere attracties gedaan oa pixar achtbaan, Soarin en het reuzenrad ook hebben we even leuk 3d geschoten met balletjes in een toystory attractie. Frank heeft voor het eerst gewonnen 🤣. Na lekker rond te hebben gelopen zijn we in de middag naar het andere park gelopen. Het echte Disneypark. Heerlijk was het. Hier ook veel verschillende attracties gedaan oa spacemountain, haunted mansion, smalworld, pirates en verschillende ritjes door de sprookjes. Wat ons opviel was dat de ritjes langer duurde dan Orlando en ook anders waren, waar voor ons natuurlijk erg leuk was. Wat ons wel erg tegenviel is dat je tegenwoordig geen fastpas meer hebt, hoewel ja, je kan er eentje kopen maar dan moesten wij buiten de tickets in naar binnen te gaan van rond de 1000 dollar ook nog eens 840 dollar neerleggen 😱😱. De mensen die dat wel gedaan hebben konden in elke attractie doorlopen, waardoor de normale rijen soms enorm lang waren.  Maar wij hebben evengoed vreselijk genoten. De dag hebben we afgesloten met the electrical parade, die 50 jaar bestond. Rond 00.30 uur waren we weer thuis en zijn we alle 4 direct in slaap gevallen. Vandaag een lekker rustig dagje en ook even naar het strand 😘