Walvistocht en op naar San José (San Francisco)

2 augustus 2022 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vanmorgen vroeg opgestaan, want we moesten om 09.30 uur in Monterey zijn om op de boot te kunnen, die om 10 uur zou vertrekken. We hadden als tip gekregen om warme kleding aan te trekken. In het begin vonden we het wat overdreven want we hadden het bloedheet, maar al snel kregen we door waarom een warm vest geen overbodige luxe was 🥶🤪.Maar wat hebben we genoten we hebben rond de 75 wilde dolfijnen gezien, een stuk of 25 bultrug walvissen, waaronder een moeder met haar kind en 2 blauwe vinvissen en deze zijn heel erg zeldzaam om te zien. Minder dan 1% van de wereld bevolking heeft deze ooit in het wild gezien en daar horen wij nu bij. Ook veel zeehonden gezien, zo leuk dat deze zwemmen tussen de walvissen om de overgebleven visjes op te kunnen eten. Al met al een geweldige trip. Gelukkig hadden we van te voren een reistabletje genomen want we zijn niet zeeziek geworden zoals sommige andere deelnemers 🤣. Toen we terug kwamen zijn we richting ons hotel gereden. We zitten nu in San José, een plaats net onder San Francisco. Net nog even snel geshopt, maar dat was vooral voor de foodcourt😉. Toch hebben noelle en Frank nog even wat gescoord.

Nu nog even rustig tv kijken en dan 😴😴😴😴😴😴😴